פרסום בגוגל

גוגל הינו מנוע החיפוש המוביל בקרב הגולשים בארץ ובעולם.
הפרסום בגוגל מאפשר לכל חברה או מותג לפעול באופן ממוקד ומדיד בקרב הגולשים.


הפרסום בגוגל מתבצע באמצעות מודעות טקסט המופיעות מעל ומצד התוצאות האורגניות (תוצאות הרגילות הקיימות בצד ימין של המסך). הפרסום בגוגל מתבצע על בסיס הקלקה בלבד ולא על בסיס הופעות
(PPC - Pay Per Click) כלומר, המפרסם משלם אך ורק על ההקלקות שהתבצעו בפועל על מודעות הפרסום שלו.

 

הפרסום בגוגל מצריך רישום קצר ופשוט ולא נדרש ידע או מומחיות רבה על מנת לעלות קמפיין מודעות. עם זאת רצוי לציין כי בכדי להגיע לתוצאות אפקטיביות ומקסום התוצאות ע"פ התקציב הנתון מומלץ להשקיע בלימוד הנושא ולנהל את הקמפיין על בסיס יומי או לחילופין להיעזר בחברה המתמחה בנושא.

 

קמפיין פרסום בגוגל מצריך מספר שלבים עיקריים החל מקביעת מטרות ויעדים, קהלי מטרה, הגדרת קמפיין פרסום, הגדרת תקציב יומי וחודשי, מילות מפתח, תוכן המודעה (כותרת ותוכן) ועד קישור הפנייה (כתובת היעד אליה יגיע הגולש בפועל לאחר שיקליק על המודעה).

 

לטובת הצלחת הקמפיין ומקסום התקציב, רצוי להיעזר במספר כלים המאפשרים לנו לבקר ולנהל את הקמפיין באופן האולטימטיבי, כגון: ניהול ובקרה של איכות המודעה (שכלול של מספר הפעמים בהם הופיעה המודעה ביחס לכמות ההקלקות וביצוע הרשמה או רכישה באתר החברה או בעמוד הנחיתה, בדיקות המרה של מילות החיפוש והמודעה, דוחות מפורטים המאפשרים למפרסם לראות את מספר הפעמים בהם הופיעה המודעה עבור כל מילה, מספר ההקלקות שבוצעו על כל מודעה ועד מספר הפעמים בהם מתבצע חיפוש של הגולשים על כל אחת ממילות החיפוש הקיימות בקמפיין הפרסום שלו בגוגל.


לסיכום, קמפיין פרסום בגוגל הינו אחד הכלים האפקטיביים והמדידים ביותר הקיימים היום בעולם הפרסום בכלל ובעולם הפרסום באינטרנט בפרט.